úterý 28. října 2014

INDIÁNCI - recept

Krásný den přeji,

zatím jsem to o sobě nepublikovala, ale hrozně ráda peču a jsem docela vášnivá kuchařka. Ne že bych se sebrala a vyšvihla svíčkovou s knedlíkem nebo guláš, ale ráda si občas připravím nějakou netradiční pochoutku na zahnání tý starý potvory Mlsný.

A tak jsem se jednoho dne pustila do výroby indiánků, které naprosto zbožňuju. (Jako malá jsem dokonce snila o tom, že bych měla spoustu indiánkové pěny a mohla bych se v ní koupat.)
Nastal problém číslo 1: ,,kde mám sakra sehnat tak velký piškoty?". Dobře, tak udělám mini-indiánky, stejně mám teď úchylku na mini dezerty.

Co budete potřebovat?
Na pěnu:
  • 2 vejce
  • 150 g cukr krupice
  • jahodová marmeláda
  • dětské piškoty
  • misku na šlehání (nejlépe nějakou odolnout, protože budeme šlehat ve vodní lázni)
  • zdobící sáček s větším nástavcem (já používám vroubkovaný, hladký nedělá ty mrňouse tak pěkný)
Na polevu:
  • čokoláda na vaření
  • máslo nebo voda na rozředění
Postup
  1. Oddělíme si bílky od žloutků (žloutky nepotřebujeme)
  2. Z bílků vyšleháme tužší sníh (znáte to obracení nad hlavou :) a přidáme cukr
  3. Misku se sněhem přesuneme nad vodní lázeň a šleháme, dokud směs nebude krásně táhlá a lesklá (5-10 minut)
  4. Přidáme větší lžičku marmelády (aha! tak proto je ta pěna narůžovělá!)
  5.  Vzniklou směs dostaneme do zdobícího sáčku a nanášíme na piškoty. Uděláme na nich jakoby spirálu.
    Upozornění! Nezdvojnásobujte dávku! Podle návodu to vypadá celkem jednoduše a jednoduché to je, ale dělala jsem je ze čtyřech bílků a pokud si vzpomínám, tak dobrých 20 kousků bylo obětováno mému duševnímu zdraví (pomocí silného úderu pěstí). Protože pokud Vám to 100x kápne vedle nebo si několikrát loktem zajedete do již hotových indiánků, je to opravdu silný nápor na nervy :D. Proto pokud nejste super vyrovnaní buddhisté, které nic nerozhodí, doporučuji opravdu dělat jen ze 2 vajec ;).
  6. Váš výtvor přesuňte do lednice a nechte ztuhnout. Já nechávám klidně do druhého dne. Tenhle krok opravdu doporučuji nevynechat. (Máčení neztuhlých indiánků je opravdu záhul. troufám si tvrdit, že to bez psychické újmy zvládnou jen ti, kteří dosáhli nirvány.)
  7. V malém hrnci si roztopíme čokoládu. Aby nebyla tak hustá, smícháme ji buď s trochou másla nebo trochou vody. Já radši používám vodu, protože s máslem čokoláda neztuhne a neudělá čokoládovou krustičku.
  8. Indiánky postupně namáčíme do čokolády (nebojte, nespadnou Vám tam)
  9. Necháme ztuhnout a můžeme servírovat.
Výsledek
 

Opravdu to není nic těžkého, akorát jsem docela rapl a hrozně se rozčiluju, ta upozornění berte spíš jako "zážitky z natáčení".


A co vy? Zkoušela některá z Vás domácí indiánky? Máte nějaké rady nebo tipy?




3 komentáře:

  1. Indiánky mám moc ráda a také mám v plánu je někdy sama vyrobit. Díky za recept, vypadají báječně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já je úplně miluju, určitě doporučuju zkusit. Teď jsem viděla (snad v Tescu) větší piškoty, tak je plánuju znova dělat, aby nebyli tak maličký. Protože člověk na tom pomalu nechá ruce a mládí a jen se po nich zapráší :).

      Vymazat
  2. You know what? I love to eat a lot. The main reason is that I'm getting fat is that I cannot stop myself from eating don't know why. The thing is that I only love eating not cooking and I find searching for the web design company in Australia easier than understanding a whole recipe and cooking it afterward. This is a great post and due to your detailed guide with the easiest wordings, I might also be trying your recipes in the future.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...