neděle 16. listopadu 2014

Návštěva kadeřnice - o jemných vlasech

Krásný večer všem,

dneska se s Vámi chci podělit o svojí páteční návštěvu kadeřnice. 

I když se mi poměrně dařilo držet svoje vlasy, které byly zničené po ombré, docela pod kontrolou, byla to opravdu dřina. Opravdu neexistovalo, že bych jedno mytí mohla cokoliv regeneračního vynechat. Všude po koupelně byly kusy utrhaných vlasů. Navíc už jsem je nemohla učesat do nějakého požadovaného tvaru. Když se mi to náhodou povedlo, za hodinu jsem viděla svůj příšerný odraz ve výlohách, v metru atd.

No prostě hnus!!!

Rozhodla jsem se tedy, že se půjdu dát "kuchnout". Naštěstí to dopadlo moc dobře a jsem ráda, že jsem to podstoupila. Protože jsem nebyla ani u jedné z těchto kadeřnic. Nebyla jsem ani u kamarádky, která mě stříhá normálně. Dostala jsem totiž stříhání darem :D. Šla jsem tedy ke kadeřnici, ke které chodí moje mamka. 

Nevýhodou toho, že nejsme kámošky, bylo hlavně to, že jsem nemohla vyhrožovat, zastrašovat a nechtělo se mi jí do toho moc kecat. Jenom jsem předala instrukce a když se mi něco nezdálo, upozornila jsem na to. Mimo jiné jsem se také dozvěděla pár zajímavých faktů o jemných vlasech, jejich stříhání, úpravě a jak se k nim chovat, když jsou poškozené.

  • Nesestříhávat! Neprostříhávat
Jemné vlasy, by se neměly postupně sestřihávat. Pokud jich má člověk dost, tak opravdu jen minimálně vytvořit pár vrstev. Jde o to, že když si necháte vlasy sestříhat, zbydou Vám dole jen takové nevzhledné cancoury a nezbyde nic jiného, než je stejně ustřihnout. 
U silnějších vlasů se sestříháním a prostříháním efilačkami dodává objem, ale u jemných vlasů tomu tak není. Spíš jim to ubere na kráse a doporučují se spíše tupé střihy.
Pokud chcete jemným vlasům přece jenom odhlehčit, nechte si trošililinku prostřihnout těsně nad konečky efilačkami a nechte si sestřihnout účes maximálně na 2 vstvy (věřte mi jde to a efekt je obrovský).

  • Hlavně neodbarvovat
Kadeřnice mi rovnou řekla, že by mi takhle jemné vlasy nikdy neodbarvila. Nedoporučila by mi ani světlý melír, protože jakékoliv odbarvovače jsou na jemné vlasy prostě zlo. Nedělají dobře ani silnějším a pevnějším vlasům, ty se s ním dokážou ale mnohem líp vypořádat než vlasy tenké, které se odbarvením ještě ztenčí a tím pádem oslabí.

  • Nežehlit
To byl vyloženě pokyn, abych nežehlila. Vlasy byly odbarvením tak tenoučké, že bych si mohla vytvořit žehličkou poměrně slušné mikádo. Jsem ale ráda, že jsem nutkavý pocit, že si musím vlasy vyžehlit, překonala snad před půl rokem.

  • I jemné vlasy můžou být dlouhé
Pokud máte hodně jemné vlasy (já jo:), většina kadeřnic Vám doporučí délku maximálně na ramena. I jemnovlásky mohou mít ale dlouhé vlasy. Jen musí být úplně ultra-mega-zdravé, na jemných rovných vlasech je totiž vidět každá sebemenší chybička a poškození, takže musíte být hodně opatrné.  Jinak nevidím důvod, proč bychom my jemnovlásky, nemohly nosit dlouhé vlasy.

  • Foukání
To Vám snad ani nemusím říkat, že na foukání jemných vlasů, si máte vzít na pomoc velký kulatý kartáč. Nefénujte si ale vlasy v předklonu. Přece jenom nemáme všechny vlasy stejně dlouhé a foukáním v předklonu docílíte akorát rozlítaného, chlupatého účesu. Mnohem lepší je rozdělit vlasy na sekce a postupně foukat každou z nich přes kulatý kartáč. V případě jemných vlasů, bychom měly zapomenout i na pěnová tužidla, která vlasy zatěžují. Mnohem lepší jsou lehčí tužidla ve spreji nebo solné spreje (ty jsem si v poslední době hodně oblíbila).



Abyste netrpěly tím, že mi příroda nadělila jemné vlasy...tedy spíš mi toho moc nenadělila (potvora :D), v dohledné době čekejte rozhovor s mou kamarádkou Dominikou, jejíž ofina = všechny moje vlasy, kde se dozvíte: Jak se stará o svoje (krásné husté) vlasy, jaké přípravky na ně používá a další rady, tipy a triky na tento typ vlasů.

Mějte se krásně

Markéta

6 komentářů:

  1. Díky za článek,jelikož jsem taky majitelka jemných vlasů.A poradila Ti kadeřnice nějaké přípravky ?Čekala jsem,že se to v článku dozvím :) . Taky všude čtu,že se jemné vlasy nemají sestřihávat,ale tak mne jako jediný účes i u kratších vlasů napadá mikádo nebo ne? Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, na přípravky na jemné vlasy jsem se ani neptala, teď jsem ve fázi regenerace, tak se spíš věnuju regenerujícím přípravkům. Ale na zvětšení objemu se mi hodně odsvědčil Kofeinový šampon a kondicionér Balea, ten je pro jemné vlasy. Pak taky vlasová infuze a šampon Panthenol + Keratin, ty jsou zase na lesk, výživu, regeneraci a objem BIO od Bione Cosmetics.

      Co se týče účesů a střihů, už jsem vyzkoušela dlouhé vlasy, krátké účesy, asymetrická mikáda. Základem je opravdu dobrý, kvalitní střih, se kterým se dá pak doma pracovat. Na jemných vlasech se mi asi nejlépe pracovalo s delším mikádem do podkovy. Vlasy se trošku sestřihnout můžou. Ne moc ale u konečků určitě :)

      Vymazat
  2. Moje vlasy sú jemnejšie a mastné, takže mám čo robiť, aby som ich udržala vo forme. O tých soľných sprejoch počúvam v poslednom čase celkom dosť, tužidlá nepoužívam vôbec, tie vlasy tak zaťažujú, že to proste nemá zmysel dávať, avšak našla som si alternatívou a tou je u mňa suché tužidlo. Inak si vlasy nežehlím, farbím len šampónom aj to len dvakrát ročne a jediné čo si nikdy neodpustím je fén vlastne kulmofén, aby som mala objemnejší účes.
    http://an-beauty.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mám poslední dobou mastnější vlasy, ale je to tím, že teď používám hodně vyživující šampon, tak se s tím musím smířit. Jinak mi vždy pomáhala výměna šamponu za nějaký míň vyživující. Solný sprej, suchý šampon nebo stylingový pudr Got2b jako prevence proti mastným vlasům a kvůli objemu. Nedávno jsem si i všimla, že mi pomohl střih - nebyla jsem půl roku u kadeřnice a měla jsem zničené vlasy, ty se mi hodně mastily a když jsem je nechala zastřihnout, tak se mi prodloužil interval mezi mytím o 1 den. :)

      Vymazat
  3. Taky vždy když jdu do kadeřnictví, tak mám v hlavě jasně dané věci, které chci provést a instrukce co naopak nedělat. Nepochopím třeba kámošku, která přijde ke kadeřnici a řekne jí, že to nechá na ní, to bych psychicky nezvládla :)

    OdpovědětVymazat
  4. I když se mi poměrně dařilo držet svoje vlasy, které byly zničené po ombré, docela pod kontrolou, byla to opravdu dřina. Opravdu neexistovalo, že bych jedno mytí mohla cokoliv regeneračního vynechat. wholesale pakistani collection in affordable range , wholesale suits direct from textile in best price range , pakistani replica suits wholesale , pakistani stitched suits wholesale , pakistani suits wholesalers in chandni chowk , lawn suits in best wholesale price , lawn cotton suits , lawn suits cotton , salwar kameez , stitched and unstitched replicas , pakistani lawn cotton suits wholesale , lawn cotton suits wholesale , pakistani lawn dresses wholesale Všude po koupelně byly kusy utrhaných vlasů. Navíc už jsem je nemohla učesat do nějakého požadovaného tvaru. Když se mi to náhodou povedlo, za hodinu jsem viděla svůj příšerný odraz ve výlohách, v metru atd.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za komentáře :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...