středa 4. února 2015

Mytí vlasů - jednou nebo dvakrát?

Krásný večer všem,

poslední týden se snažím vystřídat co nejvíce šamponů (a že jich mám požehnaně). Původně jsem měla v plánu dopotřebovat zbytky některých svých zásob, aby se mi uvolnila polička a já mohla nakupovat zásoby nové. Skončilo to ale úplně jinak...střídala jsem co nejvíce šamponů, abych konečně zjistila, jestli to, že někteří doporučují mytí hlavy 2x je jen reklamní trik, abychom šampony co nejdříve vypotřebovali nebo jestli na tom opravdu něco je. Jak to dopadlo? To se dozvíte v článku.

Pořád pátrám, jestli už někdo přišel na to, kolikrát si teda tu hlavu máme mejt! Ale ona asi odpověď není, protože je to pokaždé jinak. Jak jsem říkala, snažila jsem se to opravdu co nejvíce střídat. Jelikož bylo zkouškové období, myla jsem si vlasy i v jiných frekvencích, než na které jsem zvyklá. Když jsem měla zkoušky nahuštěné, bylo to ob den. Když jsem na učení potřebovala více času, dávala jsem si MASTŇÁCKOU PAUZIČKU třeba 4 dny. A verdikt? 

 
zdroj


Pokud šampon dobře pění, znamená to, že máte vlasy čisté a není tedy potřeba dalšího umývání. Když  se stane, že normálně šampon pění, ale teď se to zrovna neděje, doporučuju na vlasy nanést ještě jednou - to už pěnit totiž bude. Stalo se mi to i se šampony, které normálně moc nepění - ty při druhém mytí pěnily o poznání lépe. Řekla bych tedy, že jde o to, jak moc mastné vlasy zrovna máte a jak dlouho jsou nemyté. Zatím jsem nepřišla na nic jiného, než že aktuální pěnivost šamponu při kontaktu s vaší kšticí vám sdělí, zda mýt podruhé či ne :D. Během tohoto experimentu jsem přišla na 3 situace, ve kterých je třeba se rozhodnout, zda vlasy ještě jednou opláchnout či nikoli.

Vlasy nejsou mastné - ale kvůli lepšímu pocitu je radši umyju, protože zítra už by to mohlo být zlo
V tomhle případě se přikláním k mytí šamponem pouze jednou. Šampon dobře pění a myslím, že není potřeba dalšího mytí. Jde opravdu jen o pocit, který spláchnete spolu s jedním nánosem šamponu. A navíc máte v lahvičce oblíbeného šamponu ještě jedno mytí k dobru :).

Vlasy jsou mastnější, je potřeba je umýt
Klasický případ, kdy každý z nás pozná, že je na čase s tou mastnotou zatočit. V těchto situacích záleží čistě na vás. Šampon už nebude tak dobře pěnit jako v případě předchozím. Když ale hlavu opláchnete od šamponu (nanesete kondicionér!!!) a vyfoukáte, zjistíte, že to není až takový rozdíl - možná se vám ale zmastí rychleji, protože není dokonale umytá. U špatně pěnivého šamponu je určitě zapotřebí  nanést ho 2x.

Mastňácká pauzička
Každý ji určitě zažil. Někdy se člověku prostě nechce, dopřává vlasům oddych, nebo se prostě učí dlouho do noci a vlasy by mu před usnutím neuschly. U mě bylo nejdelší mastňáckejch 5 dní - to už je určitě potřeba použít šampon 2x, protože jinak se toho pocitu mastnoty nezbavíte. Bonusem je ale pak oslnivý lesk a přijde mi, že vlasy jsou po delším nemytí mnohem hezčí, takže občas to není na škodu, nechat ty chudáky tejraný chvíli odpočinout. Zase ale ne moc často, protože by se vám mohla zanášet pokožka hlavy a vlasy by víc vypadávaly.


Jak to máte s mytím vy a podle čeho se rozhodujete, kdy si mýt hlavu 2x nebo jen jednou? A jaké jsou vaše oblíbené šampony? 

10 komentářů:

  1. Úplne súhlasím, pokiaľ si musím z nejaké dôvodu umyť vlasy deň po dni, čo bežne nerobievam, tak ich umývam len raz, ak si ich umývam v klasických intervaloch čiže každý druhý deň tak ich umývam šampónom dvakrát a ak som im dopriala mastnejšiu kúru tak to sa dve dávky šampónu skrátka musia naniesť, inak sa to nedá. Celkovo sa mi ale zdá, že odkedy si umývam vlasy dvakrát, tak sú po umytí krajšie a lepšie držia tvar ako keď som si ich šampónovala len raz.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem přemýšlela, jestli vlasy nevypadají lépe, když je umyju 2x, ale dělám to jenom, když je mám mastnější, takže nevím, jestli je to kontrast mezi mastnými a nadýchanými vlasy nebo jsou opravdu hezčí :)

      Vymazat
  2. Jednou jsem četla,že první mytí vlasů je pro čistotu a druhé pro krásu.Po druhém mytí mém vlasy vzhledově hezčí,lesklejší a to hlavně když jako poslední oplach použiji chladnou vodu.Už jsem hodně četla o mastňácké pauze,tu já nedělám,ale jak si všechny chválíte že jsou po ní lepší vlasy tak jí budu muset vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tom určitě něco bude :). Taky už si neumím představit, že by poslední oplachovaní neprobíhalo studenou vodou. Určitě to bude dobré i na vlasovou pokožku, která se tím prokrví.

      Vymazat
  3. Já si myju vlasy pokaždé 2x za sebou a vždycky obden.. A takhle mi to vyhovuje.. Mastnotě ani nedám šanci - ten pocit nesnáším, takže..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nemám ráda mastné vlasy, ale když jsem doma, stáhnu je do volnějšího culíku a nechám je "odpočívat". Mastňáky dávám, když při posledním mytí nepoužívám olejíčky, solný sprej ani lak, aby na vlasech opravdu nic nebylo.

      Vymazat
  4. Tento príspevok mi dosť pomohol,veľmi pekne si ho napísala:) Neurobíš príspevok o tvojích obľúbených maskách,kondicióneroch a šampónoch,?:)) (Hl.na zničené vlasy :D )

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za námět, to bych opravdu mohla, protože na zničené vlasy jsem toho vyzkoušela opravdu hodně :)

    OdpovědětVymazat
  6. :) pekný príspevok :)
    chcem ešte povedať že podľa mňa preto tak moc nepení , pretože nemáš ešte vlasy také mokré ako po tom druhom umytí , pretože ten šampón ako sa dostáva do tých vlasov ich tak "zvlhčí" a potom voda to preleje a potom sa druhý krát dáva lepšie šampón lebo už sú také no :D neviem to opísať !
    ale všimla som si že ked som vo vani a namáčam si tie vlasy tak dlhšie (40min) tak to ide ten šampon peniť tak isto ako po druhom umytí vlasov :D

    snad si pochopila čo ssom chcela povedať , aj ked je to blbosť ale ked už takéto zistenia tu riešiš tak som chcela niečo pridať :D :D:D :D

    Sweet Lollipop Queen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) asi vím, jak to myslíš, nebo by mohly být vlasy jakoby "odmočené" a nejsou tedy tak "špinavé", a proto šampon pění. Asi se tohle nedá popsat normálně :D.... jsem ale ráda, že přidáváte svoje tipy a teorie. :)

      Vymazat

Děkuji Vám za komentáře :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...